Här hittar du information om hur du anmäler ett personligt konto för att Partille kommun ska kunna betala ut din lön till ditt konto. Vi har Nordea som bank från november 2022 så du anmäler ditt lönekonto direkt till Nordea. Detta gäller oavsett vilken bank som du har ditt personliga konto hos.

Ha ditt BankID och ditt kontonummer redo!

Gör så här:

  1. Gå in på Anmäl lönekonto på Nordea.se
    Länk
    Anmäl lönekonto (Nordea.se)
  2. Klicka på "Anmäl konto"
  3. Klicka på "Fortsätt"
  4. Logga in via BankID och fyll i dina uppgifter.

Saknas Partille kommuns arbetsgivarnummer är det: 650071

Saknar du BankID, gör så här:

  1. Gå in på Anmäl lönekonto på Nordea.se
    Länk
    Anmäl lönekonto (Nordea.se)
  2. Klicka på "Anmäl konto"
  3. Bocka i rutan som är vid ”Jag saknar Mobilt BankID alternativt BankID på kort eller använder löntagarnummer”.
  4. Klicka på "Fortsätt"
  5. Fyll i dina uppgifter
  6. Partille kommuns arbetsgivarnummer är: 650071

Om du tidigare anmält lönekonto till Nordea

Har du sedan tidigare ett anmält lönekonto på Nordea så kommer det vara synligt när du loggar in. Är det korrekt lönekonto inlagt, kan du avbryta anmälan. Är det felaktigt, korrigera och signera.

Fungerar det inte att anmäla ditt konto?

Kontakta Nordeas kundtjänst för privatpersoner på telefonnummer 0771-22 44 88.

Skyddad identitet?

Om du har skyddad identitet anmäler du dig via länken ovan med BankID.
Väljer du att fylla i blanketten här nedan istället ska du inte ange adress, utan istället skriva ”skyddad adress”.

Anmäl konto via fysisk blankett

Kontoanmälan blankett lönekonto - nr 1962.pdf

Endast digitala lönespecifikationer

Partille kommun skickar ut lönespecifikationer till digitala brevlådor. Vill du få din lönespecifikation skickad till dig behöver du därför en digital brevlåda. Det här blir extra viktigt för dig som inte alltid kommer åt Heroma Webb.

Har du redan en digital brevlåda så kommer din lönespecifikation automatisk skickas ditt.

Läs mer om digitala brevlådor på Partille kommuns webb.